Trening wytrzymałościowy, nazywany inaczej treningiem cardio, ma na celu zwiększenie wydolności organizmu i skutkuje polepszeniem kondycji serca. Zasady tego rodzaju ćwiczeń opierają się na uzyskaniu określonego tętna, które określa intensywność treningu. W zależności od celu i poziomu sprawności fizycznej, wybiera się ćwiczenia na poziomie tętna sprzyjającego utrzymaniu kondycji, spalaniu tkanki tłuszczowej, wzmacnianiu siły mięśni lub znacznym polepszeniu wydolności organizmu.

Sekret treningu wytrzymałościowego

Podczas ćwiczeń typu cardio pobudzamy tętno serca do bicia na określonym poziomie. Wyćwiczony mięsień sercowy pompuje więcej tlenu, który dociera do naszych komórek. Dzięki temu narządy działają sprawniej i wykonują swoją pracę bez zarzutu. Ćwiczenia cardio wpływają pozytywnie na układ krążenia, obniżając ryzyko wystąpienia zawału serca lub schorzeń typu miażdżyca czy nadciśnienie.

Cardio a zachowanie młodości

Trening wytrzymałościowy zatrzymuje procesy starzenia. Podczas wysiłku o umiarkowanej intensywności dochodzi do reakcji hamujących proces wytwarzania się złego cholesterolu, przy jednoczesnym zwiększeniu wydzielania się jego dobrego odpowiednika. Cardio znacząco dotlenia komórki, co zwiększa siłę i poprawia pracę naszego mózgu. Co więcej, dzięki regularnemu trenowaniu wytrzymałości, dochodzi do znacznego wzrostu ilości komórek macierzystych pełniących rolę wspomagaczy dla naszych tkanek. Te wszystkie korzyści zachodzą głównie wewnątrz organizmu – natomiast co z wyglądem zewnętrznym? Oprócz wysmuklenia sylwetki, poprawia się jędrność i wygląd skóry. Długi i intensywny wysiłek prowadzi do pocenia się, które działa jak naturalny detoks dla naszego organizmu.

Wzmocnienie układu kostnego

Ćwiczenia typu cardio nie nadwyrężają struktur kostnych naszego ciała, lecz poddają je treningowi. Jest to typ treningu dla osób narażonych na kontuzje stawów. Umiarkowana intensywność ćwiczeń pobudza mięśnie tworzące pancerz dla kości i zgięć. Poprawia się elastyczność całego ciała, w efekcie ryzyko powstania urazu znacznie się obniża.

Trening wytrzymałościowy na odchudzanie

Do spalania tłuszczu może dojść jedynie za pomocą reakcji wymagających zwiększonej ilości tlenu. Cardio jest najlepszym sposobem na dotlenienie organizmu na wysokim poziomie i to przez stosunkowo długi czas. Na początku treningu organizm czerpie energię z zasobów glikogenu znajdującego się w wątrobie. Po pół godzinie ćwiczeń nasze ciało zaczyna korzystać z zapasu tłuszczu zgromadzonego w ciele. Cardio pobudza także metabolizm, dlatego kalorie są spalane nawet po treningu.

Ocena: 5.0/5. na podstawie 2 głosów.
Please wait...

VIQO

Zostaw komentarz