Dynamic content – przyszłość w e-marketingu

Zwracasz się do tysięcy, a jednocześnie do każdego z osobna – taka jest w przybliżeniu natura dynamic contentu, jednej z najciekawszych form marketingu internetowego. Przyjrzyjmy się, jak to działa w praktyce.

Dlaczego dynamiczny?

Dynamiczny – ruchliwy, żywiołowy, energiczny. Dynamiczny, czyli niestatyczny, zmieniający się. W nazwie dynamic content uwagę zwraca element ruchu i zmiany. To wariacje tego samego komunikatu pokazane lub zmienione w sposób pasujący do Internauty. Odbiorcy od razu usuwają wiadomości wyglądające jak spam. Marka, która wie, jak zwrócić się do danego konsumenta, przykuwa uwagę rozmówcy oraz odpowiada na jego potrzeby i oczekiwania.

Z jakich powodów warto stosować dynamic content?

Badania pokazują, że ponad ¾ Internautów negatywnie ocenia marki, które kierują do nich wiadomości uogólnione. E-maile z wykorzystaniem dynamic contentu cieszą się większą sympatią odbiorców. Takie wiadomości zwiększają szansę sprzedaży, ponieważ treść przekazu odpowiada potrzebom odbiorców. Każdy e-mail sprzedażowy, strona internetowa czy newsletter zawiera dokładnie to, co ma zawierać, by usatysfakcjonować danego odbiorcę. Dynamic content w dyskretny sposób naprowadza klienta na tę ofertę, która jest mu dedykowana.

Formy wykorzystania treści typu dynamic content

Dynamic content bazuje na wcześniej zebranych informacjach na temat użytkownika. Zgodnie z nimi tworzy się określone komunikaty lub oferty. Dynamic content występuje w e-mailach marketingowych i newsletterach. Znając podstawowe dane odbiorcy, jesteśmy w stanie zwrócić się do niego po imieniu, co jest bardzo sugestywne i przykuwa uwagę podczas przeglądania skrzynki pocztowej. Zmieniająca się zawartość służy również do tworzenia formularzy i ankiet dla klientów. W dynamiczny sposób dostosowuje się reklamy oraz informacje na witrynie firmowej. Kupujący widzi na stronie polecenia w formie proponowanych produktów lub rzeczy, które zostały kupione również przez innych, podobnych do niego użytkowników portalu.

Co podlega zasadzie dynamiki?

W zasadzie dynamic content dotyczy wszystkiego – od tekstu, po grafikę i polecane linki. W oparciu o określone przymioty i kryteria, system dopasowuje tekst do wiadomości, strony czy powiadomienia. Kolejność wyświetlanych informacji – na przykład promocja, nowości lub bestsellery – to także jeden z kryteriów, zgodnie z którymi dopasowuje się dynamic content.

Related Posts